VICKI

Alla inlägg under februari 2011

Av vicki - 28 februari 2011 19:19

God kväll...

haha nerå  men idag var jag hemma och ska typ börja packa ihop för jag åker till pappa i morgon. Skulle egentligen ha åkt idag. Men jag var ju sjuk så jag stannade hos mamma en dag till. Natten till idag var det ju Oscarsgalan också. Jag tänkte titta men vi hade inte kanal 9 och jag hittade ingen live streaming :( Men jag ville bara se galan för att det skulle bli en twilight överraskning. Men jag hittade det 25 sekunder korta klippet med besvikenhet i morse :( här har ni klippet:


Mjaa en besviken Vicki sitter här hemma nu. Jag hade hoppats på typ en poster eller något annat :/ Men nej!

inte det inte...

Men nu ska jag packa till pappa, ses!

// Vicki


ps NJUT av överraskningen -.- haha skrattretande ... 

Av vicki - 27 februari 2011 18:29




Hej! 

Igår var jag på hajk med scouterna jag ska beskriva dagen med tre ord:

  • Jobbigt
  • blött
  • kallt

Det var jobbigt för vi skulle gräva en grotta som vi skulle sova 8 personer i o_O.

Det var blött för det var typ tö snö och man satt på knä och grävde och på rumpan så man blev HELT genom blöt!

Det var kallt för att man vart blöt..


Nu ska jag beskriva kvällen, innan vi gick ut och la oss i snöhögen^^ 

  • äcklig
  • äckligare
  • äckligast

Det var HELT SERIÖST det äckligaste som hänt mig...

Dom skulle koka spagetti och köttfärssås till middag, men jaa. Jag får nog säga att dom som gjorde det inte var alltför proffsiga... Vill inte skryta men jag hade definitivt gjort det bättre.... och ledarna (två killar..) bestämde att vi skulle göra 3 paket med spaggeti??? för 8 personer... jaaa en aning överdirvet kke??


Nu ska jag beskriva spagettin med 5 meningar:

  • det var typ som om de var stuvade, eftersom de hade i för lite vatten.
  • När jag och moa skulle diska och hälla över spagettin svar det klumpar.
  • Klumparna var STENHÅRDA!
  • De var dessutom brända, och jaa, ni kan nog tänka er bränd spagetti..
  • VÄRLDENS ÄCLIGASTE SPAGETTI!!!

Jag vill inte prata om detta något mer för jaa, jag höll allvarligt talat på att spy när vi höll på med det.. Middagen beskriven i två ord:

  • FY
  • FAN

Sen var det ju sovandes i denna snöhög också... SUCK.

Beskrivning av min sovplats:

  • Knöligt
  • obekvämt
  • hemsk

Jag tror att alla andra hade bättre plats än mig.. usch. 

Jag sov inte heller särskilt bra, så jag lägger mig nog tidigt i kväll.


Här är tre dåliga saker med hajken i snöhögen:

  • Ledarna började kalla mig för Torvik alfakrull/ultrakrull/afrokrull
  • jag blev blöt
  • jag sov dåligt och obekvämt.

Tre bra saker med hajken:

  • Jag fick vara med vänner
  • Jag fick en upplevelse om att sova ute i en snöhög mitt i vintern..
  • Jag lärde mig att man ska välja att diska frukost grejerna istället för middagen (om det inte är gröt till frukost)

Så nu har ni fått en detaljerad beskrivelse av hur 24 timmar på scouterna var för mig.


// Vicki





Av vicki - 25 februari 2011 14:03

Heej!! 

Idag är det äntligen fredag :D

Slutade 12.15 och tog bussen 12.50 hem, och kom hem typ 13.25 :P

I morgon blir det hajk då och sen vet jag inte riktigt vad det blir på söndag, kanske ska jag komma till Moa och Hanna ska kanske också komma dit :P

Rebecka är i sollefteå hos sin pappa.


Jag ska börja dansa igen ;D Jag gjorde det förut, men sen slutade jag.. hehe för jag hade för mycket saker att göra då, men nu har jag bara scouterna och fotbollen.

Nu ska jag se på The vampire diaries på tv6 play för jag missade förra veckan..

och blogga lite innan. Sen ikväll klockan 20.00 är det  The vampire diraies på sexan (:

Så nu ska jag blogga på ttwilights, ses då, eller där :P

// Vicki

Av vicki - 24 februari 2011 20:21

haha jag såg lite att jag hade skrivit lite om scouterna i helgen och om friluftsdagen m.m haha

Scouterna: På lördag till söndag. Vi sover i såkallade snöbivack (?) Alltså ute i snön.. fy vad kallt, men vad gör man inte på scouterna?? haha jaa, man lär sig iallafall av det :P


Friluftsdag: Vi skulle ju sluta 14.00

Men istället åkte jag och Moa hem 12.30 typ ^^ haha jaa, men lärarna sa att vi fick gå så jaa. Vi tog bussen hem 12.50 och var hemma typ 13.20 Niiice

hehe jaa det gick bra i backen och typ inge mer haha


men jag ska gå nu för min brorsa säger att det är mitt fel att hans internet inte funkar fast jag har trådlöst och inte han?? jaja Ses!!

// Vicki

Av vicki - 24 februari 2011 20:06

hej!! 

just nu sitter jag här och garvar efter att ha läst mitt inlägg från tidigare idag xD fett fult punkter här och där och inte ett enda ord är stavat rätt tror jag ??

haha jag ska nog inte mobilblogga ngt mer... som tur var är det inte min mobil, utan det var min kusins :P

hehe. 

Just nyss satt min katt alfons i mitt knä och gosade :D

Han är så mjuk och gooo ^^

nu sitter han är igen :*

hihi.. 

På scouterna idag lekte vi typ lekar och sen ja inge mer xD

Jo vi knäppte lite bilder m.m som jag ska skicka till min scouteledare nu ^^

I morgon slutar vi typ halv tolv eller vad det nu var.. haha jag vet inte :P Men iallafall så ska jag typ gå och kolla vilken buss jag ska åka hem med och sen vilka lektioner jag ska ha :) först idrott sen no och sen lunch typ 1 timme och sen typ 20 min engelska?? öhm.. jaa vi får se för jag tror vår buss går 11.15 och vi slutar 11.30?? glöm det haha!! Uppdate:nej, bussen går inte föräns 12.50 :(:(:(:( så jag måste gå på engelska också -.- suck...

Jaja höres!!

     jag och min goá kissemiss:D

// Vicki

Av vicki - 24 februari 2011 16:00

Hej idag Bloggar jag med mobilen eftersom jag är hos min kusin. Ska fika här och äta sen blir det acouter klockan sex och sen det hemma, får se om det blir npån mer bloggning senare ursäkta stämpel och att det fattas punkter med mera för det är typ. Snart slut på bAtteri. XOXO vicki

Av vicki - 24 februari 2011 16:00

Hej idag Bloggar jag med mobilen eftersom jag är hos min kusin. Ska fika här och äta sen blir det acouter klockan sex och sen det hemma, får se om det blir npån mer bloggning senare ursäkta stämpel och att det fattas punkter med mera för det är typ. Snart slut på bAtteri. XOXO vicki

Av vicki - 23 februari 2011 16:01

Hej!!

Idag var det skola som vanligt.. inge konstigt va?? haha tror inte det..

Så jaa det var inge annorlunda som hände och nu är jag hemma och har varit i en timme hehe.. Jaja

Idag på bussen läste jag ut Frestad sjätte delen av House of Night skriven av P.C & Kristin Cast. Den var riktigt bra! Men ändå helt sjuk! Jag kan inte fatta?? 

Längtar till nästa del, om den inte kommer på ett tag kommer jag läsa den på engelska :D För jag bara måste läsa den ^^

Så nu ska jag fortsätta läsa Genom Dina Ögon av Stephenie Meyer och författare till min älsklings serie The Twilight Saga (LLLL) Jag har läst den en gång förut, men jag gillar den så mycket, så jag ska läsa den igen :D Fast jag har redan börjat så jag är på 123 ^^ (intressant..) haha

I morgon ska jag på Kalas eftersom min kusin fyller 14 :P Sen blir det Scouter efter det! 

Och på fredag slutar vi halv ett så vi kommer hem typ 13.20 ^^ Niiice

Sen på lördag blir det Hajk med scouterna :P och att sova ute ! kallt! 

Sen kommer jag hem på söndag och kommer antagligen bara dega med en film eller en bok eller nåt :D

Och nu vet ajg inte vad jag ska skriva mer, så vi ses i morgon!! 

// Vicki

  

Jag igår :D

Presentation


Jag kallas för Vicki, är tretton år och här skriver jag om mig själv.
Jag älskar twilight och vampire diaries. Jag spelar fotboll och är ledare över två scoutgrupper!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

nedräknare :D


Ovido - Quiz & Flashcards